RSS

Badhoevedorps talent zingt zelfgeschreven lied op Songfestival

26 Sep

De 13-jarige tweeling Mylène en Rosanne Waalewijn vertegenwoordigt Badhoevedorp zaterdag 21 september met hun liedje ‘Double me’ bij het Junior Songfestival 2013.

badhoevedorpstalentzingtzelfgeschrevenliedopsongfestival_1badhoevedorp

‘We zouden natuurlijk heel graag naar Kiev gaan, voor de Europese finale. Maar als we verliezen is dat ook niet erg. We gunnen het iedereen.’
Zelf geschreven
Het door de tweeling, met hulp van hun ouders en muzikale vrienden, zelfgeschreven liedje ‘Double me’ is eigenlijk nogal autobiografisch. ‘Het gaat erover dat we tweeling zijn. We zien er hetzelfde uit, maar we zijn verschillend van karakter,’ vertelt Mylène. Aan het tweeling-zijn kleven voor Mylène en Rosanne zowel voor- als nadelen. Rosanne: ‘Een voordeel is dat je grapjes kan uithalen, bijvoorbeeld dat we elkaars plaats innemen. Dat hebben we regelmatig gedaan.’ Mylène: ‘Maar soms is het ook wel vervelend dat mensen ons niet uit elkaar kunnen houden en steeds weer vragen wie nou wie is.’
Verschillend
Ondanks dat ze heel veel op elkaar lijken zijn ze op sommige gebieden weer heel verschillend. Rosanne bekent: ‘Ik ben heel slordig en Mylène is heel erg netjes. Maar ik ga mijn leven beteren!’ Mylène voegt eraan toe: ‘En ik ben linkshandig en Rosanne is rechtshandig.’ Zelfs de kruin in hun haar zit bij de een links en bij de ander rechts. Paars vinden ze allebei een mooie kleur maar hun echte lievelingskleuren zijn weer verschillend.  Mylène: ‘Ik hou meer van blauw en groen, turquoise is echt mijn favoriete kleur.’ Rosanna gaat meer voor rood en rose. ‘Fuchsia vind ik het allermooist!’.
Passie
Zo verschillend als ze zijn, ze hebben wel een gezamenlijke passie voor zingen, dansen en acteren. Rosanne begon met turnen en werd in 2009 zelfs Nederlands kampioen. En ze speelde in Dik Trom. Mylène kwam via haar balletlessen en musicalschool in musicals als Joseph en Shrek. Samen deden ze ook mee aan ‘Kinderen voor kinderen’.
Idool
Inmiddels zijn ze gestart in een speciale kunstklas van het Gerrit van der Veencollege waar ze de dansopleiding van Lucia Marthas volgen. Hun beider idool is Chantal Janzen en ze zouden later net zo beroemd willen worden als zij. Rosanne: ‘Maar als dat niet kan dan wil ik dierenarts worden.’
De meiden hopen veel stemmen te krijgen op 21 september en zeker van de Badhoevedorpers. Het Junior Songfestival wordt dan op tv uitgezonden om 18.15 uur op Nederland 3. Stemmen kan per sms. ‘De opbrengst van de sms’jes gaat naar een goed doel,’ aldus Mylène.

(artikel 12 september 2013)

http://www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/regio/artikel/3026547/badhoevedorps-talent-zingt-zelfgeschreven-lied-op-songfestival.aspx

 
Leave a comment

Posted by on September 26, 2013 in In de krant

 

Leave a Reply

 
